Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
 

Priser och fel

Moms ingår i priset med f.n. 25%. Priser är angivna inklusive moms. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering så har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i fall då varan är slut i lager eller vid tekniska fel.

 

Betalningsalternativ

- Kortbetalning
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secur

 

- Faktura / Ecster
Genom vårt samarbete med Ecster kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 30 kr tillkommer  Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Grundkrav för att få handla mot faktura är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

- Delbetala / Ecster
Genom vårt samarbete med Ecster kan du delbetala ditt köp, stora som små.Du väljer själv detköputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst, upp till 80 000kr. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Och är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.

 Grundkrav för att ansöka om delbetalning är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

Exempel på delbetalningsalternativ:

Betalningsalternativ Kampanjavgift Adm.avgift/mån Årsränta Effektivränta vid köp på
10000 kr
Totalt belopp att betala vid köp på 10000 kr
Inköpsmånad + 30 dagar 0 kr 29 kr 0 % 2,02 % 10029 kr
5 delbetalningar 295 kr 29 kr 0 % 18,90 % 10440 kr
11 delbetalningar 295 kr 29 kr 0 % 12,77 % 10614 kr
23 delbetalningar 295 kr 29 kr 8,95 % 19,67 % 11908 kr
35 delbetalningar 295 kr 29 kr 8,95 % 18,37 % 12750 kr

 Hantering av personuppgifter :  https://www.ecster.se/filer/hantering-av-personuppgifter


- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranstid

Normal leveranstid är 3- 8 dagar.

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå. Tiden som anges är antalet arbetsdagar tills vi uppskattar att paketet kommer lämna oss. Sedan tillkommer fraktbolagets (Posten/DHL/Schenker) leveranstid (oftast 1-3 vardagar).

Eftersom vi inte har alla våra varor på eget lager utan beställer in vissa artiklar efter behov händer det ibland att en leverans blir försenad. Vi kan alltså inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Om någon produkt i en större beställning blir försenad kan vi delleverera din beställning så att du inte ska behöva vänta onödigt länge på resten av dina varor. Vid dessa fall står vi för den extra fraktavgiften.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. . Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail/telefon så fort vi själva fått informationen.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Gäller ej skidor.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Gotur.se betalar returfrakten inom Sverige om varan returneras innom 14 dagar. Kontakta Gotur.se för retursedel  Max en returfrakt per order.Retur av reaprodukter betalas av kunden.

Vid reklamation gör vi en bedömning då vi tagit emot varan och kontaktar dig då för vidare information. Observera att kläder och skor som reklameras måste vara rena

.För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Force Majeure

Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkter
Övrigt